14 maja 2012

"Prawdziwą tajemnicą świata jest widzialne, a nie niewidzialne."
/Oscar Wilde/

"The true mystery of the world is the visible, not the invisible."
/Oscar Wilde/

mój wpis do żurnala Urtiki. nie mogłam się go doczekać ponieważ temat był dla mnie wielce pociągający: O czym milczy kobieta z obrazu?
od miesięcy knułam rozmaite koncepcje, głównie zmagając się z nadmiarem pomysłów. kiedy w końcu ten przepiękny zeszyt znalazł się na moim biurku, zdecydowałam się na Kąpiącą się Degasa.
który absolutnym mistrzem pasteli był. na ten cykl mogę patrzeć bez końca.
Kąpiące się - zawsze nieupozowane. podglądane przez dziurkę od klucza. zawsze odwrócone. pochłonięte sobą i swoimi własnymi sekretnymi światami. fascynujące.

this is my entry in Urtica's art journal. I couldn't wait to start creating in her beautiful journal for the theme was oh so tempting: A woman in the painting - what is her silence saying?
I couldn't make up my mind for a long time as for which painting to choose and finally I went for A Bathing Woman by Degas.
he was an absolute master of pastels and I'm utterly fascinated by this series.
Bathing women in his paintings never pose. we peek through a key hole and they always have their backs turned at us. they seem to be so completely absorbed by their own intimate worlds. so incredible.
{the text above}:
"I am not here any more./Can you see?"

a teraz czas znaleźć nowy dom dla moich Dobrych Myśli...

and now it's time to find a new home for my Good Thoughts...

 idę ładnie zapakować. adres mam. :)

4 komentarze:

  1. dzięki raz jeszcze, za te konwalie też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I love how you combined Degas with your own style... the frames are intriguing. Great work!

    OdpowiedzUsuń
  3. o losie mój, losie! dlaczego na pierwszym zdjęciu tkwiłeś na wierzchu, a kiedy było trzeba, schowałeś się na dno?

    OdpowiedzUsuń
  4. I am a little late but wanted to wish the very lucky winner big congratulations!

    Love how creatively you chose the winner too Mz E

    Happy weekend to you and yours
    oxo

    OdpowiedzUsuń